Bumba show: Ontdek nu Bumba en het Magische Wonderboek! - Goedkoop.be

Review: Op magische ontdekkingstocht met Bumba!

Door
Laatste update op 0 reacties

Woensdagnamiddag, het regent pijpenstelen. Het perfecte weer dus om lekker binnen naar de Bumba-show te gaan kijken! Onze tweejarige dochter keek er ongelofelijk naar uit, dat alleen al maakte het geslaagd voor mij. Wat Aude en ik van de show zelf vonden, lees je hier.

De show opent met Lars en Lies, een guitige tweeling. Ze zijn jarig en vieren dit met cadeautjes, taart… en een levensgroot wonderboek dat op het podium staat. In het boek zitten Bumba en al zijn vriendjes. Lars en Lies ontmoeten Bumba, Kiwi, Barry, Nanadu en alle anderen in het park, het circus of de speeltuin. Telkens valt er vanalles te beleven. Meer verklap ik nog niet, daarvoor moet je zelf even gaan kijken!

Behalve het opvallende, kleurrijke boek zijn er weinig andere decorelementen. De kleine toeschouwers komen nu al ogen tekort, het decor is prima zo. Het verhaal is vlot te volgen, op maat van de allerkleinsten. Heel wat elementen uit de tv-serie komen terug, zoals raden welk voorwerp het is of welke kleur iets heeft. De herkenbaarheid zorgt ervoor dat alle kindjes enthousiast de antwoorden proberen te raden.

Het wordt dan ook een interactieve show waarbij het niet de bedoeling is dat de kinderen netjes op hun stoel blijven zitten. Er wordt geklapt, gezongen en gedanst. Lars en Lies nodigen het publiek geregeld uit om mee te doen. Drie kwartier vliegen vlot voorbij, na het verhaal ‘Bumba en het Magische Wonderboek’ volgt er nog een rondje zingen en dansen op bekende Bumbaliedjes. En jawel, ook ouders en grootouders doen vrolijk mee met hun kroost!

Het middagje Bumba-show wordt afgerond met een heuse Meet&Greet met Bumba. Aude ziet Bumba de foyer binnenkomen, maar mag er natuurlijk niet zomaar naartoe sprinten. We moeten netjes in de rij onze beurt afwachten. Dat had mama uiteraard niet zo goed ingeschat, waardoor we nogal achteraan de rij belanden. Het wachten wordt beloond met een dikke knuffel van Bumba. Bij het buitengaan wordt Aude nog een Bumbacakeje toegestopt – fijne attentie voor onze peuter en handig meegenomen reclame voor de ontelbare Bumbaproducten.

Bumba en het Magische Wonderboek 2

De ietwat hoge ticketprijzen (vanaf €15,50) en het commerciële kantje van de show zijn in mijn ogen minpuntjes, maar die kunnen de pret (zeker voor de kinderen) niet bederven. Zowel Aude als ik bleven de volledige show geboeid. Bumba’s missie is dus geslaagd!

Zijn de kinderen Bumba al ontgroeid? Geen nood, ook Samson & Gert, K3 of Plop kun je deze winter zien in het theater.

Ik geef je graag nog even een overzichtje van alle shows, locaties en prijzen:

Embed code