Weight Watchers: het werkt en hoe?!

Lieke
Door Lieke
0 reacties

Het is lente, de temperaturen buiten worden steeds aangenamer en de tijd van luchtige kleedjes, korte rokjes, shorts en bikini’s nadert. Natuurlijk willen we fit en strak hierin voor de dag komen, maar dan moeten wel eerst die extra pondjes, die er nog steeds aan zitten, eraf.

Maakte je in december al het voornemen om te vermageren en zie je nog steeds geen resultaat? Of worstel je al jaren met overtollige kilo’s,  maar lijkt niks te werken? Probeer dan eens Weight Watchers.

Op een simpele manier starten met afvallen? Ontdek de nieuwe Easy Start gratis online!


Een dieet zonder dat eeuwige jojo-effect en een aanpak waarbij je jezelf niet compleet hoeft uit te hongeren. Je kan eten wat je wilt, zolang je dit maar op een gezonde, bewuste en verantwoorde manier doet. Blijvend en succesvol gewichtsverlies  heeft, volgens het Weight Watchers- dieet, als basis vier belangrijke punten:

1. doordachte voedingskeuzes
2. veel ondersteuning van omgeving
3. gezonde gewoonten
4. meer beweging

Doordachte voedingskeuzes – Lekker eten op een verantwoorde manier

Bij vele bekende en minder bekende diëten tel je continu het aantal calorieën dat je op een dag binnen krijgt. Of je moet bijvoorbeeld koolhydraten, eiwitten of andere belangrijke voedingsstoffen helemaal mijden. Het zal misschien even tot resultaat leiden, maar al snel zul je terugvallen in oude gewoonten en eetpatronen en dus naar een gewicht waar je niet blij mee bent. Met Weight Watchers gaat het net even wat anders. Je telt namelijk niet de hoeveelheid calorieën maar de zogeheten ProPoints. Deze waarden houden rekening met de vier belangrijkste voedingsstoffen: proteïnen, koolhydraten, vetten en voedingsvezels. Daarnaast wordt er ook gekeken naar de manier waarop het lichaam ze verteert.

Elke Weight Watchers kandidaat krijgt een ProPoints budget. Naast de dagelijkse hoeveelheid, die wordt bepaald door leeftijd, gewicht, lengte en geslacht, krijg je per week ook extra punten. Deze punten kun je inzetten als je bijvoorbeeld een keer uitgebreid gaat dineren, een verjaardag hebt waar veel lekkers voorbij komt of je jezelf gewoon een keer op een gebakje trakteert. Het hoort erbij en het moet dan ook gewoon kunnen.

Gouden tip van Goedkoop.be

Druk, druk, druk....Ben je altijd in de weer en vind je dat een ‘goede’ reden om niet te kunnen diëten? Het eenvoudige online programma van Weight Watchers maakt het je gemakkelijk om overal en altijd bezig te zijn met het kwijtraken van die extra’s kilootjes. Dus komaan geen smoesjes meer. Schrijf je nu nog gratis in en bespaar daarmee €29,95.

 

Gezonde gewoonten – Gewoon ‘even’ anders

Weight Watchers staat er om bekend dat het er niet alleen om bewust eten gaat, maar ook dat gezonde gewoonten erg belangrijk zijn bij het verliezen van vet. Wat wordt daar dan precies mee bedoeld? Wel, dat je bijvoorbeeld, hoe druk je het ook hebt, het ontbijt nooit overslaat. Het ontbijt is belangrijk, want het zet je spijsvertering al in gang. Neem je ’s morgens geen boterhammetje of een kom muesli dan krijg je na een paar uur trek en dan is de verleiding groot om een (ongezonde) snack te nemen.
Andere gewoonten: drink voldoende water, minimaal twee liter op een dag en eet vijf keer op een dag kleinere porties, niet bijvoorbeeld drie keer, maar dan ook drie keer zoveel. Allemaal dingen die aangeleerd moeten worden, maar die wel kunnen zorgen voor een gezond resultaat.

Meer beweging – Een goede conditie

Het spreekt bijna voor zich dat afvallen niet alleen maar opletten met eten is. Meer bewegen is een andere factor om die vetrolletjes te zien verdwijnen. Je hoeft niet meteen als een gek naar de fitness te sprinten. Wat vaker de fiets uit de stalling trekken in plaats van in de auto te springen, de trap boven de lift verkiezen of wat vaker de hond uitlaten, zijn al stappen in de goede richting.

Veel ondersteuning – Door dik en dun

Samen sta je sterk(er). Bewezen is dat de deelnemers van Weight Watchers vijf keer zo snel afslanken als iemand die het helemaal in z’n uppie doet. Zit je alleen thuis, heb je het druk, zit je niet goed in je vel; het zijn ‘goede’ redenen om af te haken. Een aanmoediging wanneer het even niet zo lekker loopt, succesverhalen om je te motiveren, tips van andere deelnemers, misschien wel een beetje competitie….Het zijn die dingen die ervoor zorgen dat je naar dat ideale streefgewicht toe wilt blijven werken. En die je net die oppepper kunnen geven waar je zo’n behoefte aan hebt.

Online of Combipas – Kies zelf wat bij je past

Bij Weight Watchers kies je zelf de manier van afslanken die het beste bij jou past. Heb je een druk leven, onregelmatige werktijden en ben je altijd onderweg, dan zal waarschijnlijk de online aanpak je voorkeur hebben. Aan de hand van online tools en de app, werk je naar jouw ideale streefgewicht toe. De tools zijn 24/24 toegankelijk vanaf de computer, tablet en/of smartphone. Smoesjes als ‘ik had geen tijd’ of ‘ik heb het ook zo druk’, gaan dan ook niet op.
Met behulp van de tools houd je o.a. een ProPoints dagboek bij, zoek je de meest verrukkelijke, maar slimme recepten op en zie je wat je nog kunt doen om aan voldoende beweging te komen.

Een bezige bij? Kies het online Weight Watchers programma

Als je ergens voor gaat, dan ook meteen goed? Kies dan voor de Combipas en geniet van de voordelen van zowel de cursussen als de online hulpmiddelen.De cursussen zijn ideaal wanneer je net wat meer persoonlijke begeleiding nodig hebt en wanneer je het wel voor elkaar krijgt om er tijd voor vrij te maken. Een personal coach, die eerder zelf met succes afgeslankt is, biedt jou die nodige ondersteuning. Daarnaast is er uiteraard ook nog de aanmoediging van medecursisten.
Wekelijks is er een (vertrouwelijk) weegmoment waarop je ziet wat je voortgang is. Zie je de pondjes eraf vliegen? Dat heeft natuurlijk een motiverende werking voor het vervolg van de cursus.

Embed code
Nieuwsbrief formulier in artikel

Kleine moeite – Groot resultaat

Met het Weight Watchers dieet kun je blijven eten wat je lekker vindt, maar op een bewuste, slimme manier. Als je het goed doet, een kleine moeite met een groot resultaat.

Wat maakt afvallen voor jou zo lastig en denk je dat dit met Weight Watchers makkelijker wordt? Deel jouw bevindingen hieronder en wie weet help je er anderen mee. Want zoals eerder is gebleken, samen afvallen, werkt een stuk efficiënter.

Over de auteur

Lieke

Om online te besparen, shop ik het liefst bij Zalando of Bol.com. Besparen gaat veel verder natuurlijk. Ik verdiep me daarom graag in allerhande kooktips, toon je tricks om zo min mogelijk voedsel te verspillen of test allerhande lifehacks om met jou te delen. Wanneer ik het internet niet afspeur, ben ik aan het sporten. Bespaar je gezond, ik help je graag op weg.